Ir o contido principal

O Proxecto

Manuel Rodríguez, foi nomeado Fillo Predilecto de Paradela, dá nome á Casa de Cultura daquel Concello, e tamén a un Certame Literario que promove o concello que este ano celebra a súa XXIV edición. Falecido en 1990, gárdase del unha fresca memoria pola incidencia especial da súa obra, tanto en Paradela como en Cataluña, xa que en Cataluña exerceu de galego consciente, e se alí desenvolveu o seu labor cultural ollando cara Galicia, o seu idioma foi sempre o galego, poñendo en valor o seu idioma precisamente nun ambiente catalán onde tantos emigrantes galegos precisaban de apoio moral para sentirse fortes, valorados e cunha cultura propia nun ambiente fortemente influenciador no que sempre logrou brillar con luz propia, e que os galegos cataláns tivesen expresión e voz, dentro e fóra daquel territorio.

Web do Proxecto

Información na web do Colectivo Egeria

Ver folleto informativo

Ver folleto completo

Ver "Antoloxía Poética"

Ver "Manuel Rodríguez López, 25 anos despois"

A Exposición

Por iso preparamos unha exposición titulada MANUEL RODRÍGUEZ LÓPEZ, EMIGRANTE GALEGO-POETA OBREIRO, para difundir o especial papel deste escritor na poesía de Galicia do século XX, traballando sobre os temas da emigración, dos obreiros, da traxedia de ter que deixar a terra, das posibilidades de volta… Unha exposición así é única no seu xénero, e ningún escritor galego –vivo ou do pasado- recibe unha homenaxe coma esta polas dificultades que unha acción deste tipo supón, e porque habitualmente as homenaxes son fugaces, puntuais, e non con visión de futuro e transcendencia temporal.

Itinerancia

Desde que a mostra foi presentada en Paradela en 2013, xa percorreu practicamente todas as cidades e vilas importantes de Galicia, así como os Centros Galegos de Barcelona, León, Salamanca, Vitoria, Valladolid, Las Palmas de Gran Canaria, Llodio, Sevilla, Pamplona ou Santander, e as Universidades de Cáceres, Granada e Bilbao, e a Casa de Galicia en Madrid. En Portugal estivo no Centro Galego de Lisboa, na Biblioteca Lúcio Craveiro da Silva en Braga, da man da Universidade do Minho, e na Universidade de Faro. En total, 47 emprazamentos distribuídos por toda a península, e máis de 20.000 quilómetros percorridos.

Os Paneis

Queres saber máis?